Yzer vill berätta om sin operation

Hej på Er!

Idag handlar det enbart om mig. För två veckor sedan fick jag problem
med att kissa. Hur jag än försökte så kom det inget och lyckades jag
så kom det lite. Matte uppmärksamade detta under en promenad och
tyckte jag kissade ovanligt ofta. Nästa dag ringde matte till
veterinären. Vi fick tid snabbt samma dag.

Efter jobbet hämtade matte och husse mig. Självklart fick Atlas
hänga med.  Väl inne så konstaderades att jag hade prostataproblem
samt fick lämna in kissprov. Visade sig att jag hade blod i urinen.

Efter diskussion med veterinären kom dem fram till att jag skulle
opereras. Fick en del sprutor samt medicin.
Samtidigt nästa dag ringde veterinären igen till matte
och informerade om att jag även hade urinsten. Inte så kul. De fick
köra in för att prova ett foder "Specific. Struvite Magnagement, CCD"
Ett foder som ska få mig att kissa bättre. Ett foder som är ett dietiskt
helfoder. Fodret har ett urinförsurande egenskaper och ett moderat
och främjar ens hälsa. Medicinen har fungerat och jag kissar bättre men
inte helt bra.

Idag den 5 oktober skulle jag opereras. Kastrering. Detta pga prostata.
Lämnade kissprovet och det vissade en förbättring, dock vet vi inte hur
det är med urinstenen än. Så jag måste äta fodret fortfarande ett tag till
och kanske hela livet.

Väl där inne fick jag sprutor för att slappna av. Tror ni dem fick mig att
slappna av?? hehehe icke sa nicke.. jag kämpade på.. t o m veterinären
blev så förvånad att hon fick ge mig lite till. Matte och husse stannade
där hos mig tills jag somnade. hmm somnade.. jaja.. jag kämpade fortfarande 
när dom gick. Fick höra sedan att jag skulle få smärtstillande så då fick
jag ju ge med mig.


Kl 11 kom matte och husse igen. Veterinären gav mig en spruta så att jag
skulle vakna upp. Husse bar mig till bilen. Väl hemma försökte jag resa
mig men det gick liksom inte så himla bra. Bakbenet ville inte lyda mig.
Husse och matte försökte lugna mig men jag ville bara resa mig upp.
Känns så märkligt det här med att inte kunna gå samt att man måste
bära tratt. Slickar mig gör jag hela tiden och matte torkar ibland tratten.

Just nu bevakar de mig och jag är fortfarande reeedig slöööö. Hmmm..
undra hur det ska gå med tratten. Behöver inte tratten när jag ska äta
och gå ut. Och det är ju skönt.

Både matte och husse är som sagt hemma idag för att kolla upp mig och
sedan kommer matte vara hemma fram till måndag. Hon tog semester för
min skull. Tyvärr finns det inte vård av hundar därför semesteruttag.
Därefter tar husse mig till jobbet i 3 dgr och sedan överta matte mig igen.
Så totalt 12 dgr kommer dem övervaka mig. Atlas får inte vara nära mig för
risken är stor att han vill hjälpa mig att slicka på såret.

Här kommer lite bilder på mig efter operationen. Japp.. här ser ni mig i tratt
och redig slö.



Hemkommen från Veterinären.



Försöker resa mig men... gick si så där.



Är heeeeelt slut. ZzzzZZZzzzzz



Har fått ett eget rum (biblioteksrummet) så att jag får vara ifred från Atlas.
Dörren stängs inte utan det kommer finnas en grind mellan mitt rum och
vardagsrummet.



Men!! Mitt favo ställe är uterummet. Fast det var jobbigt att gå så
skulle jag ut dit. Det kan ingen hindra mig. Och det märkte husse och
matte. Så nu ligger jag här ute och matte ser mig härifrån.


Har fått mediciner mot prostata för en vecka och ska sedan den 19 oktober
ta bort stygnet.

Kommer kanske lite rapport då och då framöver hur det är med mig.

Yzer

ps.. Atlas hälsar oxå och tycker himla synd om mig. Och känns ensamt att
vi inte få vara nära varandra. Håller med honom men det kan oxå vara lite
skönt att vara från varandra en stund. :)




Kommentarer
Postat av: P.S Hundar

Känns som det blir vanligare och vanligare att okastrerade hanar får problem med prostatan.

Hoppas att han piggnar på sig fort! :)

2011-10-06 @ 16:12:48
URL: http://pshundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0