Baddag!/Åskdag!

Ja, som ni alla har redan märkt så är det ju extremt varmt!
Vi letar hela tiden efter en sval skön plats och det är minsann
och dar inte lätt i den här värmen. Både husse och matte
tyckte att vi skulle få doppa oss så vi for i väg till ett ställe
där det fanns fler hundar som badade.



Mmmm vad härligt! Husse frågade oss om vi ville gå längre ut.

Atlas: Glöm mig! jag går bara inte ut längre.. jag stannar hellre här och
kollar läget.

Yzer: Fegis! Kom husse så går vi båda ut så får Atlas stå där och sukta
efter oss. Jag ska ialla fall gå längre. Det är ju störtskönt!!





Atlas: Hmmmm där går dom. Varför ska jag vara sån fegis. Skulle vilja
vara lika tufft som Yzer. En dag! En dag! ska jag gå med dig Yzer. Var
så säker!



Jisses vad långt borta dom är. Dom kan ju gå hur långt som helst!!!
Nä nu tycker jag att husse och Yzer ska komma tillbaka till oss.



Yzer: Aaaatlas! Du har missat något. Såååå skönt det var att gå i vattnet
och längre bort kunde jag simma lite. Härligt!

Atlas: Jajaja.. kom nu! Du får inte vara så långt bort från mig och en dag
ska jag nog kunna följa med dig när jag känner mig redo. (hmmmm
hoppas jag blir det någon gång)



När vi kom hem såg vi att det var rejält varmt ute i solen. Så vad
gjorde husse och matte för att själv svalka sig? Jooo... se nedan!



De skaffade en pool efter matttes tjat på husse att ha en sådan.
Jag förstår att de behöver svalka av sig oxå och vi bor ju så långt från
stranden. 

Idag hämtade vi husses barn som ska vara hos oss i hela fyra veckor.
Vad innebär det för oss? Jo! Att äntligen få vi rå om husse och matte
i hela fyra veckor och husses barn som vi kan leka meeee. Weeeee!

Sedan small det till. Hmm, undrar ni. Vaddå small till? Jo... Jag Atlas
satt i lugn och ro ute i uterummet medan husse, matte och barna
spelade poker.  Jag satt där ute och njöt i fulla drag. Hörde att det
mullrade lite och blixtrade till. Rätt som det var small det till och jag
for som ett skott in under bordet och satte mig hos matte.  Fy
för sören det var ju rakt ovan oss!

Och Jag Yzer satt redan inne och precis som Atlas säger så small det
rejält och även jag for snabbt under bordet bredvid Atlas och då
var ju han redan hos matte så jag satte mig bredvid husse.
Strömmen gick oxå. Såg på matte att hon inte gillade det här utan
ville ut till bilen. Hon fick ont i öronen när det small så.  Det spö-
regnade rejält oxå så att man inte kunde se ut. Det höllt nog på
så i en timme och sedan var det över. Sköööönt! Nu kan vi sova
lugnt.

I morgon ska det bli lika varmt men förhoppningsvis ingen åska.
Vi får se vad dagen bjuder på i morgon. Nu går vi och lägger oss.

God natt! Yzer och Atlas


Kommentarer
Postat av: Cissy

Svar: Det har vi inte bestämt än. Får se hur de ser ut om en till två veckor. Vill ju kolla vinklar och uttryck :)

Härliga badbilder. Nu är det bekräftat att Nixo och Atlas är bröder...Nixo vill inte heller bada utan står bara i med benen. Jag tror de är rädda om sina ädla delar ;))



Kram

2010-07-16 @ 12:26:33
URL: http://nixo.cybersite.nu
Postat av: jannica

Vilka härliga bilder!

Sommarhälsningar till er!

2010-07-17 @ 23:50:54
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0