Snön åter igen hos oss

Weeeeeee .....Snön är åter igen hos oss! Hääääääääääääääärligt!!!!!


Utanför vårt hem så ser ni hur vitt det är ute. Ska bli skönt att få dyka
ner i snön igen!!!!! Hoppas nu snön ligger liiiiiite längre nu och det får
gärna snöa mer!




Oja.. måste bara berätta en sak för er! Igår fick vi dra på riktigt för första
gången!

Härligt! Det var så himla kul att testa drag hemma hos uppfödaren.
Detta gillar vi skarpt! Nu är vi i vårt rätta element!



Här ser ni oss dra. Det är uppfödaren som står på cykeln. Härligt! Äntligen
får man jobba!!!!! Det blev lite förvirrat ibland till men det gick!! Klart rätt
som det var så stannade vi till för att snusa lite och då hörde vi matte skratta till.
Jaa.. vaddååå... vi är ju inte riktigt vana vid det här ännu..

Sedan fick vi dra ensamma, ja ni ser här nedan bilderna.



Yzer: Här är det jag som dra husse... Det här var verkligen kuuuuul!!!




Atlas: Och här kommer jaaaag!!!! Jag drar min bror Nixos matte. Weeee
vad kul!!



Atlas: Heeej! vänta! näää jag vill ligga kvar! vill kolla vad det är som är
på marken!

Både matte och husse såg lite fundersam ut över mitt intresse för vad
det var som låg på marken. Vad det var? Det behåller jag för mig själv.



Hemma hos uppfödaren fanns det flera samojeder som ni ser. Bland dessa
finns Atlas mamma Kitty , Atlas morfar Dexter som även är pappa till
Yzer samt nytillskottet till uppfödaren Lacey.



Voff.. voff.. voff!!! KOM IGEN! Kom hit! Jag vill hälsa och lukta vad ni är
för några!!!




Här spanar Nixo på något och verkar inte märka att lilla Molly vill ha upp-
märksamhet från honom. Hmmm.. undrar vad Nixo tittar efter?

Molly ä 10 veckor gammal och kommer när som att bli upphämtad av
nya ägare.



Här ligger Dexter och kollar in de vuxna som sitter och fikar lite.

Yzer: Hmmm, när jag ser min pappa så ser jag att jag verkligen behöver
gå ner ett par kilo... *suck* .. men både husse och matte ser att det går
åt rätt håll för min del. Ska gå på bantarmat tills jag gått ner... *suck*.


Molly som är så bedårande att matte ville gärna ha med henne hem. Så mjuk
och gooooo. Men tjiiii fick matte. Hon är ju redan tingad! Husse tycker
det räcker med oss båda just nu.




Molly: slääääppp mig!!! Jag vill inte bli klippt!!! Jag vill ner och leka med
dom andra!!!


Molly var faktiskt duktig som fick klorna klippt men matte tyckte det såg
så roligt ut som om att det var ett barn i famnen som trilskades och ville
ner..*skratt, voff*

Det var allt med bilderna från besöket hos uppfödaren. Om ni vill se fler
bilder av oss, kan ni gå in på Nixos sida. Nixos matte har en jättebra bra
kamera, en systemkamera som är bättre än mattes egen lilla fjuttiga kamera
(matte vill oxå ha en systemkamera, men det är lite väl dyrt så hon får snällt
vänta med). Där finns i alla fall fler bilder från gårdagens dragövning www.nixo.blogg.se 
samt så vet vi att det även kommer finnas en bild på vår uppfödares hemsida,
där husse är med Yzer. När den bilden kommer in? Det vet jag inte eftersom
uppfödaren skaffat en ny dator, men kolla i vilket fall som helst på hennes sida
www.swedsams.se.

Det ser ut som om att vi kommer köpa trehjuling som gör att vi kan
träna mer på drag. Härligt .. roligt... weeeeeeee.....*voff, voff*.

Snart ska vi ut och promenera i det härliga vädret.

Atlas och Yzer







Kommentarer
Postat av: Marina

Åh, vad det såg härligt ut! Jag tycker det är så roligt att få se hundar få göra det de gillar och är gjorda för!! Så fina bilder. Lillvalpen var sååå söt. :D

Ha en bra kväll.

2010-01-06 @ 14:24:13
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Cissy

Haha, snygga bilder på mig, speciellt när jag klipper klorna på Molly ;) Men jag får väl bjuda på den, men nästa gång ska jag nog fånga dig med kameran :)

Tack för igår och killarna var verkligen jätteduktiga! Hoppas vi ses snart igen :)



Kram Cissy och brorsan

2010-01-06 @ 20:09:03
URL: http://nixo.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

aa han älskar snö, tills han börjar frysa haha :D!

2010-01-07 @ 11:39:57
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: jannica

Åh fina bilder :)



Tack så mycket, jag hade en jätterolig födelsedag :)

Jadå, vi har 15 minus mest hela tiden, kallt är det haha.. Ja mina älskar snön också, det är jätteroligt tycker dom att busa i snön :D

Skönt tycker matte och husse också, slipper hundar som är blöta hela tiden, men snart kommer ju den tiden också, när snön smälter bort :P



2010-01-07 @ 22:47:13
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0