Visseltofta

Igår var vi ute i Visseltofta och kan ni tänka er!!! Där var maaaaassor med samojeder!!

Men innan vi berättar hur det var i Visseltofta så börjar vi om från början. Jo... på
morgonen var vi rätt så spända för att åka iväg till Visseltofta. Så vi bara var 
såååååå tvungna att busa av oss litta.





Sedan tyckte matte och husse att nu var det nock med busandet..*suck*.

Vi ville ju bara rasta av oss all spänning inför att träffa så många samojeder där.

Oja.. ska berätta oxå att jag, Yzer, träffade lillmatte för första gången.
Hon verkar helmysig person. Synd att jag inte fick träffa hennes storebror. Han
kunde inte komma denna helgen. Ja.. nu börjar fortsättningen.

Här nedan ser ni oss i bilen och ni ser att vi har fått en riktigt säker bur och det
är himla bra att husse och matte har skaffat den. De tänker verkligen på oss.



Hmmmm.. typsikt Atlas att gömma sin ögon.

Efter en timme var vi framme i Visseltofta och woooow vad många samojeder
det var där. Men innan vi kollade dem så gick vi först en promenad och kan
ni tänka er! Hel hög med kossor, när vi kom vände alla sig och stod bara 
där och stirrade på oss. Undrar vad dom tänkte...*skratt*



Därefter gick vi tillbaka och här kommer några bilder från Visseltofta. Matte
tog en hel del foto men fick sålla bort det mesta då hon kände att hon inte
kunde lägga in allt men det kommer ändå en hel del. Titta och njut!
















Här sitter vi!!! Lillmatte tog kort på oss. Jag,Atlas, sitter hos husse medan
Yzer ligger bredvid matte.  Nedan är lillmatte. Hon måste ju oxå vara med
på bild.



Kan ni se vem av oss som sitter bredvid husse???? Haa! det är ju jag Yzer!!!

Nedan bild ser vi Nixo med sin matte.

Atlas: Visst är han duktig min bror!!!... roligt att se att han är så duktig.

Yzer: Det har du rätt i. Vet han om att jag är hans morbror tro??








Här nedan har vi uppfödaren själv som tränar. Uppfödaren som har Swedsams
kennel.




Och idag för första gången fick jag, Atlas, träffa min ena syster!!! Hon
heter Chessan. Visst är hon fin min syster.



Atlas: Släpp mig husse!!! släpp mig!!! jag vill leka med Chessan! Kom igen!



Och här har vi Winston med sin matte. Winstons matte kommer från samma
ort som vi och matte känner henne lite. Hon vet ialla fall vem hon är.

Vi fick ingen möjlighet att träffa Winston eftersom Yzer gillade visst inte
Winston. Jaja...

Här har Nixos matte fullt sjå med att få Dexter och Nixo att sitta fint..*fniss*



Tror ni hon lyckades??? Jo det gjorde hon men matte kunde inte ta fler bilder
eftersom kameran sa att hon förbrukat minnet helt och hållet.

Ja ja... det var en underbar dag och jättekul att träffa dem andra samojederna.

Vi satt mest och tittade och sedan åkte vi hem. De skulle även vara kvar där
nästa dag. Vi kunde inte vara där nästa dag, tyvärr.

Såååå trötta vi var när vi kom hem, men vi var såååå lyckliga.

I morgon blir det avkoppling, men naturligtvis långpromenad ska vi ha, fattas
bara.

Ha det gott och jag hoppas ni som var i Visseltofta hade jättetrevlig dag 1 och
dag 2.

Ha det gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0