Brukshundklubb

Idag är det jag Atlas som berättar om hur det är att vara med på allmän lydnadskurs.
Jag går där 1 gång i veckan och medan jag är där brukar matte tränna utanför med Yzer
precis som vi gör på kursen. 

Jag tycker det är roligt att träffa dem andra hundarna men ibland blir jag uttråkad.
Matte har tagit några kort sist vi var där. Nästa vecka blir det inget . Och innan vi ses nästa
gång ska vi lära oss att spåra hemma. Husse och matte tänker göra med oss båda och inte
bara med mig. Inte rätt mot Yzer att bara se på när jag tränar. Sist vi var där ute på bruks-
hundklubben så kunde inte matte träna Yzer då hon har väldiga problem med ryggen just nu. 

Här kommer lite bilder på mig.



Innan jag, Atlas skulle på lydnadskurs så fick Yzer gå med husse en stund pga
matte inte kunde ta honom.



Yzer: mmmmm härligt att få röra på sig. Synd matte inte kan ta mig sedan.
Jag förstår matte att hon inte riktigt kan ta mig om jag stretar  emot eller gör
något hastigt så att det påverkar hennes rygg. Ser ju att hon har jätteont.
Stackars matte. Husse kommer gå med mig en gång till i pausen samt även
innan vi kör hem. Tryggt tycker jag. 









Är jag inte duktig säg!!!!???? Matte var ialla fall mäkta stolt att jag satt
kvar trots husse släppt kopplet. Kommer fler bilder på mig där jag ligger fint
utan att husse har kopplet hos sig. Titta bara!





Här ser ni även att husse blev glad att jag låg kvar. Synd att Yzer inte
kunde se mig.

Yzer: Ingen fara Atlas.. vet redan detta eftersom matte berättade det
för mig och du är riktigt duktig måste jag säga. *voff*



Atlas: Hujedamej!!! ska jag in i denna tunneln!!!??? Är ni galna??? hmm okej
jag ska nog fixa detta.



Atlas: weeeeeeee jag fixade det!!! kan vi inte göra det en gång till???



Som avslutningsdagen för denna kvällen ute på brukshundklubben så hade
kursledarna med sig de små vovsingarna. Så söta dom är!!!!!

Bilderna nedan är på dem två hundarna framifrån och de andra som är med
på bilden är inte kursledarna utan dem som oxå är med på kursen med sina
hundar.

Visst är dom söta vovsingarna??





Nej nu ska husse gå med Yzer innan vi kör hem. Hoppas matte blir bättre.
Som det ser ut nu så ser hon inte att må bra ut. Hon har värk nu i hela kroppen
trotts att hon är rejält påklädd.

ha det gott ni alla så ses vi när vi ses igen här på bloggen.!

Atlas och Yzer





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0