Lite kort om mars 2009

Nu är mars månad snart slut och både husse, matte och jag längtar ihjäl oss
att våren verkligen ska komma fram med grönska och blommor som tittar fram
och en sol som värmer. Att jag kan få upptäcka mer av naturen och värmen,
fast jag gillar ju kylan bäst, men ändå. Att få hitta på nya äventyr och
upptäcka nya saker nu när jag är lite mer vuxen.

Just nu håller husse på att fixa sin sons rum eftersom han behöver ett rum där
han kan stå rakt vilket han inte kan göra nu från sovloftet han har nu. När det
är klart ska jag inspektera rummet och se vad jag gillar om rummet.
Just nu får jag inte vara i närheten och det kan jag förstå när det finns
saker som kan vara farligt för mig. Matte städar inne och samtidigt lär sig
att koppla av med mindfullness vilket hon verkligen behöver!!!
Matte måste lära sig koppla av men jag kan inte låta bli att reta henne
genom att skälla på henne att jag vill leka med henne *hehehe*

Det jag har gjort mest gjort inne nu under mars månad är att jag fått
sitta bredvid husse när han spelar framför teven.



Visst ser vi ut som om att vi är helt inne i spelet..*voff* *hehe*



Och naturligtvis är matte framme med kameran. Matte ska alltid fotografera
mig men tur är väl det för då får ni veta hur jag har det. Älskar att sitta på den
här stolen för det är den enda jag får sitta på. Visserligen för lite men det
går som ni ser.



Husse brukar ofta ligga på golvet och kela med mig. Jag älskar bli
klappad, får inte nog av detta. Nej.. om man skulle sträcka sig och äta
lite.



*muuuums*.. det var gott det här. Är hungrig som en varg!!! Oooo attans...
Nu hör jag det ljudet igen!  Måste säga till matte att stänga av sin mobil för
det låter fruktansvärt i mina öron *ggggrrrr*



*aaaoooooo* *aaooooo* Matte stäng av mobilen nu!!!

Den här bilden har husse och matte fixat som en bakgrund (den blåa)
till min sida som ni ser allra överst. *puuuh* Nu har matte äntligen stängt
av mobilen och som ni ser blir jag genast glad ut.



Jaaaa.... det var lite om mars månad och säkerligen har ni även sett att
jag fyllde 1 år den 17 mars. Vi får se vad som händer nu i april månad.

Vill bara avsluta med att säga att jag håller med Nixo´s (min bror) matte
att jag inte heller är road att vara med i slagsmål, inte heller att starta ett
slagsmål eller att lära mig att man kan slåss för att vinna status. Jag håller
med Nixo´s matte också att som en flockledare måste man vara ansvarig
för sin hund och är ansvarig för vad hunden gör och det är ju att flockledaren
ska sätta regler och gränser för oss hundar. Gör man inte detta.. ja då
undrar jag verkligen om man ska ha en hund.  Eller hur..*voff* Jag vill kunna
lita på att matte och husse sätter gränser och regler för mig så att jag mår bra.
Jag älskar både hundar och människor.

Kommentarer
Postat av: Petra B

Vilka fina bilder och vilka roliga texter. Stor kram både till dig och till matte!

2009-04-03 @ 10:24:52
Postat av: Anonym

Petra: tack! kram till dig oxå!

2009-04-03 @ 17:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0