Sista dagen på Orsa camping, 15 juli

Jahaaa... i morgon bär det iväg från Orsa. Men i förmiddags hände det en liten olycka.
Barna var ute och fiskade men lillmatte kom snabbt tillbaka. Hon hade fått en fiskekrok bak
på sin rygg så det gjorde riktigt ont på henne. Husse och matte fick åka in till vårdcentralen med
lillmatte  och där fick hon snabbt komma in. Läkaren bedövade henne och sedan fick trä igenom
kroken och sedan knippsa av den. Här ser ni bilden där fiskekroken satt och hur det såg ut efter
besöket på vårdcentralen.



Favorit T-shirten är helt uppklippt av läkaren och i burken finns fiskkroken.



Här ser ni fiskkroken på lillmattes rygg.




Lillmatte är bra nu och snackar en hel del.  Men fiskning blir det inte mer för hennes del i år,
säger hon. Båda barna fick en erfarenhet rikare att inte stå nära varandra när man kastar spö.
Brodern som orsakade olyckan blev själv orolig över sin syster och blev glad att det gick bra.
Man kan tro att hon inte vågar fiska mer men lillmatte säger själv att nästa år ska hon fiska igen.

Har även gått en lång promenad, härligt med många promenader. Idag är det verkligen, verkligen
varmt. Det varmaste dagen idag här på Orsa. Sååå.... vad tror ni jag gjorde då?... Jooo.. se nedan





Ska jag vara ärlig så var det ingen höjdare.. vill känna mina tassar på botten.

Eftermiddagen körde vi för att käka mat. Jag fick snällt vänta i bilen när de åt.
Så taskiga var dom. Tack och lov regnade det precis när de åt och samtidigt
lämnade de fönsterna öppna till mig. De var inte långt i från mig så de hade
översikt över mig. Här ser ni när de sitter och äter mat.





Det sista vi gjorde nu här i Orsa var att jag fick en extra lång promenad med husse ensam.
Matte har fått feber. Nu är det hennes tur eftersom husse har haft sitt. Matte stannade
kvar i husvagnen och spelade poker med barna.

Jaaaa...  vad tyckte vi om Orsa camping? Jo, vi har haft det underbart skönt här. Tur med vädret.
Här finns som sagt en hel del stugor, små som stora. Samt massor av husvagnar och tält.
Här är det övervägande svenskar och norrmän. Självklart andra nationaliteter också men som sagt
mest svenskar ochnorrmän. Har man barn så är det en bra plats för det finns en hel del ungar. Lekplats,
stor strand och t o m simbad i närheten. Vårdcentralen är inte långt härifrån i fall det händer något (som vi
vet nu). Vi rekommenderar verkligen Orsa Camping om än att det är dyrt men väldigt bra plats för
barnfamiljer. Hemsidan till Orsa Camping är www.orsagronklitt.se och välj Orsa camping.

Nu ska vi titta på en film så vi ses i morgon då jag kommer berätta vart vi har hamnat då.

Ha det gott *voff*

Kommentarer
Postat av: Cissy

Åh vilka härliga bilder. Jag är så avundsjuk på er semester! Atlas ser ut att trivas som fisken i vattnet ;)

Däremot ser fiskkroken inte så trevlig ut. AJ!! Nu ska jag också passa mig för att stå nära någon som fiskar för det där såg otäckt ut!

Här hemma är det jättevarmt och det blir inget drag just nu. Däremot har Nixo fått en ny kattkompis. Kattungen är dock inte kompis med Nixo, inte än iaf :)

Ha en fortsatt härlig semester och så hoppas jag att febern släpper snart!

2009-07-16 @ 08:44:44
URL: http://nixo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0