Orsa 14 juli

En ny spännande dag. Ville bara ut. Hörde dom andra hundarna skälla och jag
passade på att smita när lillmatte var trött och ouppmärksam. Husse fick leta
efter mig genom att han lyssnade efter skällandet och fann mig med en annan hund.
Husse var inte glad. Så nu har både husse och matte extra koll på mig. Attans..*skratt voff*

På förmiddagen satt matte ute och läste medan jag var fastspänd och kollade läget.
Bara här där vi ligger så finns det hundar framför mig och på båda sidorna.



Det är riktigt varmt idag. Men! det har regnat i natt. Både matte och husse gick med mig
till en plats där hundar får bada. Där sprang jag i vattnet lite.
Det var riktigt göööttt!!!.. matte försökte lura ut mig längre men tjiiiii fick hon. Kanske
kanske nästa gång gör jag det men det får vi se om jag har lust till det...*voff* .
Därefter tog vi en lång promenad. Vi ska promenera i kväll oxå.



Hundbadsplatsen.






Strax efter lunch stack vi till Mora och där gick vi omkring lite. Kort från Mora kommer här
nedan...
  

När vi kom hem kopplade vi av lite. Det är såååå varmt i förtältet, upp mot över 28 grader!!
Får dricka mycket. Tur att husse och matte  ser till att jag har det svalt.  



Senare mot kvällen när vi promenerade så passade ungarna på att fiska lite.
De stannade själv och fiskade i 2 timmar medan vi promenerade tillbaka till
husvagnen.



Härlig sommarbild eller hur.. Husse och matte blev glad att det inte blev någon
fisk.

I morgon är det sista dagen vi är i Orsa innan vi far iväg hemåt. Barnen längtar
hem till Skåne, matte stannar gärna ett tag till och det hade husse med velat, men
han vet att har ett hus att måla därhemma. Inte säkert det blir några kort i morgon,
ngt om att batterier behövs laddas. Återstår att se. Men det kommer kort för hem-
resan så ni får se var vi stannar någonstans.

God natt *voff*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0