Bockatorpet

Hallojsan på er! Det är så himla gött att husse och matte är ledig
från jobbet nu, för då får man åka lite här och var och hitta nya spännande
platser. Men idag var matte först hos massören, där hon går 1/g i månaden,
för sin fibromyalgi. Därefter stack vi iväg till Kristianstad för att köpa en ny
bänkcirkelsåg till husse för den andre gick i sönder och kan inte lagas.

Men sen!.... så hörde vi matte förselog att vi skulle köra en annan väg hem
och se om vi hittar en plats att promenera och sagt och gjort så gjorde vi det.

Strax utanför Kristianstad mot Hässleholm körde vi i motsatt riktning från Önnestad
till Bockaboda och kom slutligen fram till ngt som hette Bockatorpet.

Vädret var helt underbart och solen tittade fram. Helt nytt ställe för oss
vilket innebär nya dofter för oss att snusa till.. lovelyyyyy!!! Vi testade
våra nya dragsele som husse och matte har köpt till oss, en försenad julklapp.

Det kändes väldans bra att använda dom så det ska bli himla kul att
verkligen dra med vagn sedan. Vi ska förhoppningsvis åka till vår uppfödare
och testa detta. När vet vi ännu inte men när den dagen kommer så kommer
naturligtvis matte att ta kort på detta. Vad annars...hehehe

Här nedan ser ni Bockatorpet. Några andra familjer var där och grillade.






Yzer: hmmm.... verkligen annorlunda dofter här eller hur Atlas?

Atlas: japp... håller me dig!... du vi kollar där borta!




Yzer: Jajamensan husse!! det känns bra med selen!!!....




Näää vi vill inte gå på stigen! Vi vill kolla här istället!!... här är det något
spännande att lukta sig fram till. Snälla låt oss stanna en stund här för
att se vad det är som luktar så spännande.




Så här ungefär ser selen ut. Den ska sitta ända fram till baken och inte så
som husse håller mig. Jag, Yzer, har en svart medan Atlas har en blå en.




Atlas: Kom fram me dig!!! Jag vill att du kommer nu! Jag vet att du är där!



Yzer: Hmm.. bäst att kolla läget... Vad jag kollar? Tro ni verkligen att jag
skulle säga det till er?.. nä nä.. hemligt uppdrag.. om jag berättar måste
jag tvunget... behöver jag säga det ordspråket?

Japp.. checkat!... Vi kan gå nu..



Yzer: Men Atlas då??!! .. När gick du till frissan??... Är det den nya looken?

Atlas: Medan du spanade läget passade jag på att sticka inom till frissan..
hehehe

Yzer: Var i hela friden då någonstans? Här finns ju inget omkring oss!!!
Och en grön färg på råga på allt!!! Hur kom du på tanken att ha en grön
färg???

Atlas: Tyvärr!... berättar inte var med tanke på att husse och matte är
med oss. Jag berättar det sedan när vi är ensamma. I promise! Och så
säger jag varför jag valde grön färg...

Yzer: Okej då.. eftersom du har lovat så ska jag inte fråga mer. Tyst!!
Vad är det som låter nu??? som stör friden i skogen???




Ahhh.... gäss som flyger! Hoppas ni ser fåglarna här på bilden som matte
tog.

Sedan gick vi tillbaka till bilen efter en lång skön promenad.



När vi var på väg hemåt så kunde matte inte låta bli att ta denna bilden.
Hon tycker bara det är himla synd att man inte kan se in på gården pga
buskarna. Hon tyckte huset ser så himla fint ut. Matte gillar sådant.
Det gör även husse oxå. Både matte och husse gillade omgivningen jätte-
mycket.

Ja.. det var en härlig dag och nu är husse ute och montera upp sin nya bänkcirkel-
såg så att han kan fortsätta fixa fönsterkarmar till uterummet. Vi har inga fönster
där än men nästa år ska dem komma på plats.



Matte kopplar av men kommer snart plugga igen. Och vi slappar här lite men ett och
annan bus blir det ändå, som vanligt...hehehe
 
         

Ha det gott! Hoppas ni oxå har njutit av dagen liksom vi.

Atlas och Yzer

Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Vad för dragsele köpte ni? Vilket märke

2009-12-30 @ 16:46:20
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Hahah kul :) Mysig promenad ni verkar haft! Hur kan du se skillnad mellan hundarna? :$:$



Du kan t.ex beställa den på sidan; http://minalmanacka.nu/Applications/Minalmanacka/Book.aspx

2009-12-30 @ 17:26:05
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: Christina

Så ni har hittat vårt Bockatorp. Där brukar vi åka skidor när det är tillräckligt med snö, då drar dom nämligen upp spår där. Elljusspåret är tänt några kvällar i veckan och det är kanon att gå där istället för i mörkret hemma som omväxling. Vi hörs! Den 5:e är jag ledig så kanske vi kunde testa på lite körning då........

2009-12-31 @ 11:59:56
URL: http://www.swedsams.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0