Lilla Kroksjön

I dag gick vi till Lilla Kroksjön från campingen så att vi
fick rejält med motion. Men innan vi gick dit så kopplade vi av lite. Först
stack vi in till Olofström för att handla in lite grönsaker och andra nödvändig-
heter. Redan då var det varmt i solen. Sedan när vi kom hem så fortsatte
vi koppla av lite. Är det semester så är det semester.



Jag, Atlas, hittade en plats under vår bil. Där fanns det skugga. Brukar annars
ligga nära förtältet men nu kom solen närmare dit så jag gick under här.
Tack och lov på eftermiddag så kommer det vara skugga igen vid förtältet
så att jag kan ligga där igen.



Här är en liten bit av Lilla Kroksjön. Man kunde höra andra prata för det liksom
ekade rätt bra där.



Lillhusse var en bra bit i från oss. Vi satt på olika bryggor runt sjön.
Matte fick inte fiska idag för husse. Hon hade såna smärtor i natt och var
väldigt ledsen och trött på detta. Vi lider med henne. Så idag ingen fiskning
för henne. Hon får rapportera läget istället och filma samt fotografera.
Tur för henne att hon får göra detta för det älskar hon att göra.



Här spanar mattes föräldrar hur det går för dem andra.



Här kopplar husse och lillmatte av med att meta. Lika underbart väder idag
om än att det tornade upp lite mörka moln.



Här, Yzer, sitter jag och spanar på dem andra så att dem sköter sig och
fixar till att de får en fisk.



Även mattes lillebror satt och njöt. Men tyvärr blev det ingen fisk idag heller.
Dem är smarta dem fiskarna. Håller sig undan för oss. Men det finns en
morgondag till för fiske. Någon borde väl för sjuttsingen få åtminstone
en fisk tycker vi.

De stannade kvar och vi gick tillbaka med matte, lillmatte och mattes
mamma eftersom vi började skälla som bara den. Vi hade tråkigt.
Både matte och husse var väldans förvånad att även jag, Yzer, skällde.
Ja, jag skäller sällan så jag förstår deras förvåning.



Väl framme vid husvagnen började vi busas och leka med varandra. Myyycket
roligare än att kolla in fiskningen.



Sedan låg vi och njöt tills det började regna. Vi fick gå in och koppla av
medan matte, husse, lillmatte och lillhusse tittade på en film. Dem andra
vet vi inte vad dem gjorde. Kanske läste dem eller oxå tittade på en film.

Vad det bär hän i morgon vet vi inte. Återstår att se men en sak är säkert.
Det blir att fiska. Inte för oss men för dem andra.

Hoppas det inte regnar för mycket i morgon.

Atlas och Yzer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0