Yzer: när jag var liten

Yzer: Hej idag är det min tur att få visa lite bilder av mig när jag var liten.
Uppfödaren Swedsam´s Kennel har skickat några bilder på mig som liten och
några bilder hon har fått av min f.d ägare. Inte många bilder men dock lite
grann. Hade hoppats att mina förra ägare skulle skicka lite bilder på mig när
jag var liten så att ni kan se hur jag var då och kanske lite historia om mig.
Både matte och husse är väldigt nyfiken hur jag var när jag var liten och det
kan jag förstå. Det är som med matte när hon frågade sin man hur hans barn
var när de var små så hon kunde bilda en uppfattning om hur barna är och har
sett bilder samt video på dem när de var små.

Men här kommer lite bilder av mig.



Visst ser jag goooo ut??!!!



Här är jag med min förra ägare. Flytten hem till dem.  Jag hoppas ni har det bra!!!!



Här gömmer jag mig bland ormbunkarna.



Den här bilden har ni redan sett. Detta kan ni se inlägget om "Yzer som liten"
den 6 september 2009. Här är det taget från Midsommaren.



Här är jag lite större. Detta är visst från julen 2005 så jag bör väl vara
8 månader? Är född april 2005.



Och här är jag lite större. Det står något om att det är taget i
april månad så här bör jag väl vara minst 1 år gammal?

Ja.. det var lite bilder av mig. Matte och husse är så glada att ha
fått dessa bilder från uppfödaren. Tack Christina från Swesam´s
kennel.

Idag ska vi på långpromenad (brukar bli det på helgerna ju) och igår
hörde vi när husse och matte pratade att vi skulle dra skrindan idag.
Vi skulle visst turas om, lattjolajbans hehe. Förhoppningsvis
kommer det bilder på detta så ni kan se mig oxå dra skrindan.
Husse och matte fick reda på av min förra matte att jag aldrig har
dragit förr. Och det ska vi träna på. Och så har vi hört att vi
är välkomna och testa och dra med trehjuling hos uppfödaren.

Det ser ju så mysigt ut när Atlas bror Nixo drar tillsammans med
Kitty (Atlas mamma) och Dexter (Atlas morfar). Ja... vi är släkt.
Nixo är jag morbror till. Då kan ni räkna ut resten..*voff*

Oj.. nu kom solen. Nej.. nu ska vi oxå sova en stund och sedan
väcka husse. Håll tummarna att husses huvudvärk har släppt!!!

Ska bli kul att dra skrindan!

Yzer

pst.... Atlas hälsar oxå.


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej på er! Jag satt faktiskt igår och kollade igenom hårddisken efter gamla bilder på Yzer. Hittar inte inte så många men LOVAR att skicka dem så fort jag fått ihop ett gäng. Jag ska också skriva en liten "levnadshistoria". Det har bara varit så mycket med allt nu så jag har bara inte haft tankarna på det! F´låt! Kramar från Malin

2009-11-07 @ 13:37:39
Postat av: Patricia & Duke

Tack så mycket :D! Vi hade det jätte mysigt, massa snö o hundar som busade!

2009-11-07 @ 14:56:34
URL: http://dukesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0