All Helgona Helg 2009

Som lovat kommer det lite bilder från All Helgona Helgen. Igår var vädret heeeelt
underbart. Lill matte var hemma själv medan vi stack iväg för att handla saker på
apoteket men det snöp sig där. Totalt glömt att det var All Helgona Afton. Vi körde
iväg och chansade att handla på Jysk men även där var det stängt. Det borde husse
och matte tänkt på innan vi körde i onödan..*suck*. Därefter tog vi en promenad och
där var det måååånga som promenerade en sån underbar dag. Och hundar!!! Massor!!
Husse och matte hade all sjå att få oss stilla. *skratt* Men husse och matte måste
ju förstå att vi vill ju träffa dom jööööh...*voff*. Samtidigt förstår jag husse och matte
att de vill att vi ska sköta oss och lyda för det kan finnas personer som är livrädda
för oss hundar fast vi är helt goooa och snälla. Men det kan dom ju inte veta och det
måste man respektera. Men här kommer bilderna!!



Gissa vem som är vem här!...



Looooovely weather!!!



Idag dansade vi båda med husse. Amanda Jensens nya Happyland är jäääätte
bra!!! Får verkligen en att vilja dansa som ni ser..*voff*



Atlas: jag vill dansa meeeeeeeeeer!!!



Atlas: här drar vi en fälg... för att träna..



Yzer: oooj... det här var något nytt... det gick ju bra..*ler*



Yzer: Nää du husse!!! Nu orkar jag inte mer!!

Atlas: Inte jag heller matte.

Både huse och matte tyckte vi var jätteduktiga. Vi gick lite stund med fälgarna
så att vi skulle bli vana vid att dra. Både husse och matte skulle vilja att vi
drog samtidigt men inte ännu. Jag, Atlas, har ju dragit förr men jag vet inte
om Yzer har gjort det förr.

Yzer:  Det kändes ovant men det gick ju.. jag är mäkta stolt över mig själv!!

Det tycker verkligen husse och matte oxå. Oja... måste visa vårt hus. Allt är
gulmålat nu. Bilden kunde tas nu när skogen är borta så ni ser helheten lite bättre.



Hoppas att den skogen som är nerhugget ser bättre ut nästa år med grönska.
Som ni ser så ser det brunt ut medan vår tomt är mer grönt.  Men i vilket
fall som helst så gillar vi utseendet bättre än det blåa. Lyser mer upp!!

Ja... helgen är snart slut och vi ska lämna lillmatte hos sin mamma. Alltid
kul att lillmatte och lillhusse kommer till oss. Den här gången kunde inte
lillhusse komma då han skulle på Halloween fest. Matte skulle vilja ta foto
på dem men de gömmer sig alltid bakom något. Men en dag!!! Då ska
ni se hur fina barnen är. Vi älskar dem jättemycket. När vi säger vi så är det
självklart vi Atlas och Yzer samt även husse och matte förstås.

Hoppas ni alla har haft en underbar Halloween helg! Vi har haft det.

Ha det gott!

Atlas och Yzer



Kommentarer
Postat av: Malin

Sååå fina bilder som vanligt! Jag blir jätteglad av att se att ni har det så bra. Yzer har inte dragit något alls innan, men han kan nog komma att gilla det väldigt mycket. Att få JOBBA är livet!! Kramar till er allihopa./Malin

2009-11-01 @ 18:07:49
Postat av: Christina

Härliga bilder! Vi har förutom att passa småvalparna varit på dragträning i Liarum, söder om Tollarp. Märktes att det var ett nytt ställe för hundarna var mera "på" än vanligt.

Snart kanske ni också kan vara med och testa på trehjulingskörning grabbar!

Hälsar mamma/syster Kitty med föräldrar och "lillasyster".

2009-11-01 @ 19:14:46
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: Mimmi & Bamse

Tänker ni tävla i dragsport eller bara träna? :)

2009-11-01 @ 20:30:48
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Cissy

Jag vet vem som är vem, Yzer till vänster och Atlas till höger. Atlas ser ju nästan ut som Nixo så det var ju inte så svårt haha!

Vilka fina dragbilder! De skulle säkert älska att dra ihop. Trehjulingskörning kommer komma snart känner jag på mig :)

2009-11-01 @ 21:09:31
URL: http://nixo.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Okej :) ja dragsport är verkligen roligt.. Är själv sugen på att testa det med Bamse.. Just nu bygger vi upp det.. Han får dra däck och så.. :) I vinter får han dra systerbarnen på pulka till dsgis.. Vilken sele använder ni?

2009-11-02 @ 10:18:05
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Petra

Översta bilden är ju helt ljuvlig, vilka färger!

2009-11-02 @ 13:46:19
Postat av: Mimmi & Bamse

Okej :) vilken sele tänker ni köpa då? Hoppas inte att det blir jobbigt med alla frågor? Är bara så nyfiken :)

2009-11-02 @ 21:25:36
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Christina

Höger och vänster kommer med tiden. Sätter vi in dem tillsammans med mina har de inget val! Bara att hänga med på svängarna.

2009-11-03 @ 10:56:45
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: Jannica

Hej! Hittade hit av en slump, men såg att ni också har en samojed vid namn Atlas, har en här hemma jag med :)



2009-11-04 @ 13:06:23
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Okej :)

2009-11-04 @ 13:42:45
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Jannica

Ja visst får du länka :)

Han kommer från Cessibon's kennel i odensbacken, örebro :)

2009-11-04 @ 18:47:05
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/
Postat av: Jannica

hihi eller hur! :) Jag kikade in på kennelsidan, jätte fina hundar!

Ha en trevlig helg!

2009-11-05 @ 13:38:22
URL: http://zhalleslashatlas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0