Siljafors rastplast 13 juli, på väg mot slutmålet

Jaaa.. då var vi iväg igen och nu ska vi till slutmålet. Innan vi kom fram till slutmålet
så rastade vi på Siljafors rastplats och där var det fint.







Matte tyckte den här var så fint att hon var tvungen ta ett kort på detta.



En masugn. Detta är en masungsprocess i princip: En sats, beskickning, bestående
av krossad järnmalm, träkol och kalksten släpptes ned i pipan. Påfyllning i mas-
ugnspipan gjordes efterhand som materialet sjönk. Avtappning av järn och slagg
gjordes 2-5 gånger per dygn genom de utslagsbrösten, ett för järn och ett för slagg.



Och självklart måste jag vara i bild.. det är ju min  bloggsida!!..*ler*

På vägen mot slutmålet såg vi skyltar med varningskylt att ko kan gå över vägen.

Detta är vad vi fann på vägen...



hmmm... trodde kor såg annorlunda ut...



Nu är vi i slutmålet!!! Berättar mer sedan var.... Nu ska vi äta..*voff voff*

Kommentarer
Postat av: Cissy

Härlig semester ni verkar ha. Gillar bilderna, jag som inte kommer iväg får ha semester när jag tittar på er blogg ;)

Nixo hälsar att han först hade tänkt att matte skulle dra honom, men nu låter det ju som att brossan har erfarenhet av det där med att dra skrinda så det är nog bästa att Atlas drar honom ;)



Tyvärr blev den svart/vita bilden lite suddig, men kameran åker fram snart igen :)



Kramar från oss och jag hoppas vi ses snart. Har inte fått maillistan än men jag har mailat Christina och frågat nu iaf :)

2009-07-14 @ 12:51:24
URL: http://nixo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0