Fulltofta strövområde, 21 juli

Ja, som ni vet så är vi hemma igen från Dalarna. Husse och matte håller på att måla huset
och det går sakta men säkert framåt. Huset kommer bli färdigt innan de börjar jobba men
tro inte att det är klart där. De har det stora förrådet, vedskjulet/hundrastgården kvar att måla
också. Men där lär det nog bli efter jobbet eller helgerna de får måla dem.  Men i vilket fall
som helst så är vi hemma igen och det innebär nya platser att promenera. Vi gillar att
prova nya ställen. Så idag åkte vi iväg till Fulltofta strövområde. Där finns det en hel
del strövområde och vi valde att åka till Fulltofta kyrka och där bak finns en väg till
Ringsjön. Den här dagen var det verkligen blåsigt men! det var inte kallt.

Här stötte jag på några nya kompisar. Stooooora kompisar. Kollade på dem och gick
sedan iväg.



Här finns det gott om gamla ekar och den här bilden som husse tog (ja
han kan också ta några bilder) så är eken över 500 år gammal. Tänk
vilka historier eken kan berätta om de hade kunnat.



Här är det lika fint som alla andra ställena vi har varit på. Se bara på dessa
bilderna som matte tog.









Här kan ni se Fulltofta kyrka långt borta.

Husse lekte jääääääääääääääättemycket med mig. Kul!!!! 







Vi var uppe i utsiktstornet också och matte blev imponerad av mig. Jag sprang lätt upp
och ner medan matten tog försiktigt försiktigt  upp och ännu mer försiktigt ner...*skratt*...
Såg komiskt ut när matte gick ner försiktigt medan jag med lätthet kom ner snabbt som vinden. *voff*

Lite bilder nedan som matte har tagit  vid utsiktstornet kommer här:







Utsikten från utsiktstornet





Kooooollllaaaa in miiiig!!!!

När vi åkte hem såg vi dessa storkarna. Har hört mycket om storkar.
Undrar om det stämmer.. näääää I don´t think sooo...



I morgon fyller lillhusse 16 år och då får vi lite främmande. Främmande
och främmande..*skratt* det är dem inte. Jag känner dom jööh...

Så lillhusse! Jag vill gratta dig på din födelsedag i morgon och säger
*voff voff voff*.. på hundspråk som betyder "grattis på födelsedagen!"
Oja.. vi ska även gratta mattes lillebror som fyllde år den 19 juli samtidigt.
Grattis till dig oxå!

God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0