Jag har röntgat och ögonlyst mig idag.

I dag har husse och matte tagit ledigt från jobbet för att ta mig till veterinären så att jag blev
höfledsröntgad och ögonlyst. Matte måste med eftersom hon är ägare och husse
är starkare än matte för att kunna bära mig. Men varför det höftledsröntgas och
ögonlysas? Jo... tydligen för att kolla så man inte har några problem i framtiden och
inte bär på några ärftliga problem.

När vi kom dit så passade matte på att fråga om de även kunde ta armbågsröntgen oxå. 
Det var inga problem där. (tack Nixo matte som tog upp att hon passade på
att ta även armbågen när de gjorde det med min bror).
Först så ögonlyste dom mig och fick veta att det såg bra ut. Därefter fick jag en
spruta så att jag skulle sova när de tänker ta röntgen. Får ju inte röra mig och
det är enda sättet för oss hundar att bli lugna när vi ska röntgas. Vi är ju så ivriga att hälsa
på alla, ialla fall jag..*voff*.  Matte och husse satt hos mig så att jag skulle bli lugn.
Läbbigt!! Att inte ha någon kontroll alls. Jag försökte in i det längsta kämpa emot tröttheten.
Men....

Husse var hos mig när de röntgade mig och matte fick gå ut och vänta. Matte
kom in sedan när det var klart och jag fick ännu en spruta så att jag skulle vakna
till och kunna gå därifrån. Men ooooooj ... mina ben bar mig knappt. Det svajade
verkligen till! Såg två hundar men dom brydde jag mig inte ett dugg om.
Husse bar mig in i bilen och de väntade en stund med tanke på att bilen var varm
och de öppnade alla bildörrarna. Sedan reste jag snabbt upp för då kom en lady
hund fram. Det vore oförskämt av mig att inte resa mig för henne. En samojedtik!

När tiken gått förbi kunde jag slappna av igen. Vi åkte hem och husse bar mig ner
från bilen för att jag inte skulle trilla när jag hoppade ner. Inte kul om det hade hänt
när man precis varit hos veterinären och röntgat..*s* *voff*

Husse och matte varvar om att kolla mig för jag är liksom inte redig i knoppen ännu.
Jag sover mycket och tittar upp då och då. Försöker gå lite och det går sakta för
mina ben orkar än så länge inte stå. Det känns så underligt!! Blir orolig när
både husse och matte inte är i närheten. Det känns så skönt att dom har mig under
uppsikt.

Nu får jag inte äta något förrän i kväll och inte dricka för mycket men jag har inte
ens orkat dricka än. Nu lägger jag mig igen för husse ska ligga hos mig bredvid.
Sköööönt! att de är så måna om mig.

Lite bilder av mig här. Som ni ser så ser jag verkligen dissig ut, det ser mer ut som om
jag var moloken av mig.  Synd om mig va? Ni brukar ju se mig helt annorlunda här
på min bloggsida och idag är jag verkligen ..... blääää...*voff* (tur matte inte tog
bilder av mig när jag låg där på röngenbordet)



Skööönt .. hemma igen... i min lilla bädd...



Försöker öppna mina ögon.



Nu försöker jag gå men mina ben orkar inte bära mig. Försöker igen...



Nääää jag ger upp.. jag lägger mig igen.



Här sitter matte och håller mig sällskap... myyyyysigt.. hon slumrade till lite visst med.



Loooovely!!! Husse passade på att ligga bredvid mig när jag sover. Husse
gick upp jäääättetidigt idag. Innnan klockan fem i morse så han var trött oxå.
Matte ska väcka honom igen om en halvtimme. sååååå....*zzzzzzzz*

Gooo natt! *voff*


Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh va gulligt!!

KRAMKRAM

2009-08-06 @ 18:38:48
URL: http://jennyk.blogg.se/
Postat av: Cissy

Vilka gulliga bilder ;) Sen är det ju skithäftigt att se sin egen hund i någon annans blogg haha!! De är verkligen jättelika!

Vi har ögonlysningen kvar, de kunde inte göra den där vi var. Men den tar vi itu med å det snaraste. Igår blev Nixo plågad igen. Vi åkte hem till Christina och där blev han badad och fönad!! STACKARS NIXO...verkade han tycka iaf ;) Så nu är han fin inför utställningen på söndag! Hoppas han håller sig lika fin idag och imorgon...mycket kan hända :)

Då är det bara den nervösa väntan kvar tills plåtarna kommer, men på något sätt känns det ändå bättre nu när det är gjort. På måndag går Nixo och jag på semester i tre veckor, ska bli sååå härligt :)



Kram Cissy och Nixo

2009-08-07 @ 08:56:22
URL: http://nixo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0