Barna åkt hem efter 4 veckor hos oss

Jaha... Nu märks det att semestern börjar ta sin slut för matte och husse för nu har barna
åkt hem till sin mamma. Barna har varit här hos oss i hela 4 veckor och nu kommer vi endast
träffa dem varannan helg. Redan nu känns det väldigt väldigt tomt utan dom.
Vi saknar dom redan.

När de skulle åka hem blev de hämtade av sin mammas bror för de skulle till sin mammas
systers bröllop idag. Vi hoppas att barna får det trevligt där.

Så här snygga såg dom ut när de skulle iväg till bröllopet. Nu kommer matte få bannor
av lillmatte att hon lägger ut bilderna på dem. Men dom är ju så fina eller hur?



En riktig pingla.... visst ser min lillmatte bra ut...

Här är hon med sin bror och han ser lika bra ut oxå...



När de stack så gick vi på en lååååång promenad, i två timmar. Härligt!!!
Riktigt skönt ute och vi var såååå nöjda och trötta när vi kom hem. Jag trött
och både husse och matte lite värk här och var *s*.

När vi kom hem så fick jag äta en norrländsk rätt som heter pitepalt. Nu tycker ni att
det inte ser gott ut när ni ser bilderna men det är smaskens!!! Både husse och
matte älskar pitepalt. Även barna gillar det oxå. Jag tyckte det var gott oxå.



Här kokar man pitepalt. Detta kokas i 1½ timme. Det innehåller: potatis,
vetemjöl, havregryn, lite salt och bacon i. Därefter brukar man göra så att man
skär ut ett s.k lock och lägger på margarin. Lägger tillbaka "locket" och margarinet
smälter. Vill man inte ha detta så går det bra att äta tillsammans med lingonsylt och
då skärs inte ut ett "lock".



Dagen efter är godast tycker matte och husse. Pitepalten skärs i tärningar och
sedan steks detta upp i mjölk.  Strange!!!.. tänker ni... men det är gott!



Mjölken ska försvinna helt och hållet. När det är klart så lägger man i margarinet så
det smälter. Mums!! .. men! jag åt endast pitepalt utan margarin.



Kom ni ihåg att jag berättade om att husse hade skadat sitt finger? Här kommer
lite bilder hur det ser ut nu. Stygnet ska som sagt tas bort om 10 dagar. Husse
la om såret och då passade matte på att fota fingret.





Ser lite läbbigt ut eller hur!? Meeeen, jag tycker själv det luktar väldigt intressant...
får tyvärr inte snusa för nära för husse. Konstigt eller hur.*voff*

Sedan idag så fann matte något konstigt bland pelargoner. En grön konstig
fjäril. Verkligen en kamouflerad grön fjäril för den satt på den gröna bladet.





Visst ser den konstig ut?

Ooooooja.. jag har fått en ny hundkorg. Gillar den och där är jag när t ex
matte och husse äter så ska jag vara där. Ett slags frizon där jag ska vara
lugn.



Här sitter matte med mig och testar den nya hundkorgen. Jag gillar den.

*suck*.. saknar lillmatte! Nu kan jag ju inte sova hos henne. Hon har kallat
på mig dom tre sista dagarna när hon vill att jag ska ligga i hennes säng.
Sedan när hon somnat hoppar jag ner från sängen, för det är så varmt där
men väntar tills hon somnat.

Det är så tomt utan barna!!! Saknar er barna!! *voff*

Kommentarer
Postat av: Cissy

Hej!

Det gick bra idag. Vi får inget besked än, tar 2-3 veckor ungefär innan man får veta. Tog både höfter och armbågar, lika bra när man ändå var igång. Tog också på tån som varit bruten, men den såg jättefin ut igen.

Han är lite groggy och jag försöker sitta så stilla som möjligt. Han blir orolig när jag går någonstans. Men inte går jag långt, kan ju lämna sötisen i det skicket :)

Åh, Atlas har fått en bia bädd, tjusigt!! Jag har faktiskt mailat iväg en förfrågan på en bädd till Nixo idag. Får se om vi får något svar. Har märkt att han gärna vill ligga på något den sista veckan, och då är det bara till att inhandla något :)

Nu ska jag gå och titta till snurrisen igen. Håller tummarna för er på torsdag!

Mvh Cissy och Nixo

2009-08-03 @ 20:15:11
URL: http://nixo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0