Våren på väg?

Är våren på väg eller? Eller vill den lura oss lite och få oss att tro
att våren här på väg för rätt som det är så kommer snön och kylan.
Vi gillar det ju självklart! Men man ser på husse och matte att de
riktigt längtar efter våren. Klart det blir mysigt när våren kommer!
Tror inget annat. Tänk att få lukta på blommor.. äta lite av gräset..
ja ni vet allt det dära....


Snart fyller jag, Atlas, år!!! Weeeee... undrar om jag får något på min
födelsedag. Jag blir hela två år!!! Det är bara 15 dagar till. Japp den
17 mars fyller jag år. Matte ska fixa lite kort den dagen!


Oja! När vi väntade på matte och husse skulle komma hem så såg
vi deras bil komma in på tomten. Rätt som det var så small det till.
En annan bil bakom dem körde raaaakt på dom på sidan.
Vi kände oss maktlösa när vi såg detta. Vi skällde som galningar för vi
ville komma ut till dom. Husse slog sig rakt på handtaget, som sitter
ovanför fönstret och fick lite blod. Han vill inte visa detta på bild och
matte respekterar detta. Matte själv känner av i nacken och vid skulderna.

Stackars matte och husse. Skulle egentligen gått ut och promenerat men
det verkar som de har helt tappat musten ur dom. De ville inte ens äta mat.
Hoppas dom känner sig lite bättre i morgon så att vi kan promenera.
Bilen måste de lämna in nu för att fixa skadorna. Den andre föraren
blev själv chockad. Ägaren står för alla kostnader  i och med husse och
matte blev påkörd bakifrån.


usch jaaa... här kommer lite bilder som matte har sparat undan.



Atlas: hehehe... ni undrar säkert vad jag kollar efter.. men tjiii att jag berättar
det.



Atlas: kom igen!!!.. Lek me mig!!!!!!

Yzer: nooope... det är mer intressantare att kolla vad som ligger här
på golvet..



Yzer: hehehehehe... som du ser ut Atlas!!!

Atlas: vaddådåååå.... ser väl bra ut! vänta du bara det är din tur sedan!



Yzer: Attans!!! här blir man inklämd bara för att man försöker smita från
duschen.... försöka duga..


Nej.. nu ska vi skälla så att vi får mat. Det är time för oss att få det nu
och vi ska se till att husse och matte oxå äter även om de ser lite
omskadad ut fortfarande.

Atlas: Vi ses här inne den 17 mars!!! Min födelsedag dååå !!!

Yzer: jajaja.. ta det lugnt Atlas.. det är 15 dagar till dit så ta det med ro.

Ha det gott ni alla!
voff!!!


ps.... vi har fått mat samt husse och matte har ätit nu oxå. Och här
kommer även en bild på hur bilen ser ut.
Det fanns lite andra skador oxå men detta var värst drabbad.

Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Usch inte kul med olyckan! :( tur att ni inte blev allvarligt skadade.. Söta bilder! :)

2010-03-03 @ 10:33:22
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Cissy

Usch, det där var läskigt, tur att ni inte blev allvarligt skadade och jag hoppas att värken i nacken släpper snart. Ni får ligga och ta det lugnt idag och låta chocken släppa. Stackars vovvarna som undrade vad som hände.

Och du Atlas, det är ju många dagar kvar, men jag tycker du ska tvinga till dig ett kalas som varar i dagarna tre ;)

Krya på er och hoppas att vi snart får höra att ni mår bättre!

Kram Cissy och Nixo

2010-03-03 @ 19:45:27
URL: http://nixo.blogg.se/
Postat av: Marina

Jobbigt med bilen! Säger bara att bilar ska aldrig krångla, bara gå från A till B.

Inte så stor hund i blött tillstånd...lite falsk marknadsförning!?

Ha en bra kväll.:D

2010-03-05 @ 21:08:24
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Marina

Jobbigt med bilen! Säger bara att bilar ska aldrig krångla, bara gå från A till B.

Inte så stor hund i blött tillstånd...lite falsk marknadsförning!?

Ha en bra kväll.:D

2010-03-05 @ 21:08:25
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Ja det är Linas unge det.. :) visst är han söt? :) Här skiner solen också så härligt! Känns mer härligt att promenera ute!

2010-03-06 @ 15:53:22
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Cissy

Hur är det med er? Jag börjar bli orolig eftersom man inte hör av er...hoppas det inte är något allvarligt och hoppas att det har gått bra efter olyckan.

Kram!

2010-03-08 @ 21:34:21
URL: http://nixo.blogg.se/
Postat av: Christina

Fy, tur ni kom undan med mest förskräckelse. Mycket krockande just nu känns det som. Min mamma blev påkörd förra veckan, en som körde rakt ut på huvudled, bilen blev skrot och mamma som redan har en massa värk slog i huvudet och lite annat. Sen pratade jag med en studiekamrat ikväll, hon hade åkt av E4 i halkan. Som tur var klarade hon sig rätt hyfsat men likadant där så blev bilen kass.

2010-03-08 @ 22:14:18
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: Mimmi & Bamse

Tack! :) ja du, jag vet inte.. Tror inte att det är något man ska göra för att få det.. Vet inte varför vissa har det så medan andra inte har..

2010-03-13 @ 13:08:43
URL: http://tramsebamse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0