Rena höst nu!

Usch!! Nu har hösten verkligen kommit och det blåser rejält ute! Det regnar
jättemycket oxå så vad tror ni vi gör då helst? Jooooo! Vi busas så klart!





Yzer: Kolla in mig! Akta er för mig...*ggggrrrr*



Atlas: bohoooouuu... som om jag skulle vara rädd för dig... hahaha



Kom igen! nu fightas vi litta !!!!



Nej nu har vi tagit paus och fått lite att göra som ni ser. Ibland tycker
husse och matte att vi busas lite föööör mycket. De känner att de
behöver paus från vårt lilla bus.

Yzer: Oooja.. jag måste berätta en sak! Igår träffade jag för första
lillhusse. Oj vad han var lång! Och ..hmmm.. halvlångt hår??!!!
Trodde det bara var tjejer som hade längre hår men tydligen har
killar det oxå och inte nog med det! Han målar sig i ögonen oxå!!???
Svart runt om. Lillmatte var med oxå. Lillhusse hade en kompis
som sov
över. Kul att träffa honom oxå samt igår träffade jag lillhusses käresta.


Mitt i allt blåsandet ute så stannar vi upp och lyssnar på vindens tjut.
Det blåser verkligen rejält ute och det slår på taket. Pälsen virvlar runt på
oss  när vi är ute. Vi hoppas att det lugnar ner sig snart och att solen tittar
fram igen samt att  det inte blåser så vansinigt mycket. Ett träd har "trillat"
men! inte på vår tomt utan andra sidan av tomten. När vi är ute så ser vi
verkligen hur det blåser i träden och som dom rör sig!

Tyvärr har vi inte levande bilder för då kunde ni verkligen se hur det blåser
så istället får ni tänka er in hur det blåser när ni ser bilderna. Kanske inte
det bästa bilder men försök...



Här kanske kanske ni kan se ett träd som lutar sig. Man ser trädet
mitt i bilden här. Den stod rakt igår.






Plötsligt mörknade det till ute och det blåste ännu mer och spöregnade.

Mitt i alltihopa så knäcktes en tjock gren av på vår tomt.



Bild nr 1



Bild nr 2

Titta noga längst upp till vänster så ser ni att ett av grenen håller på
att trilla ner. Se skillnad mellan bild 1 och 2 så kanske ni ser det bättre.



Nu ligger den på marken över den ena rabbaten.



Jaaa som det blåser och regnar. Hoppas det inte är fler grenar som knäcks
av eller träd. 

Vi ska snart lämna barna och efter det ska vi handla. Alltså matte och husse
handlar men direkt efter ska vi ta en promenad. Mmmm härligt! I detta vädret!!
Tycker inte matte och husse för igår när vi var ute så såg vi inte direkt snygga
ut precis..*fniss*. Vi gick när det blåste och regnade igår. Vi behöver ju
lilksom motion. Men vi är lite oroliga för att promenera i skogen då det inte
känns säkert att gå där nu  när det blåser så himla mycket. Får se vart vi
går istället.

Nej.. hoppas det lugnar ner sig snart.

Ha en fortsatt mysig blåsig regning dag!

Atlas och Yzer






Kommentarer
Postat av: Mimmi & Bamse

Mysiga bilder! :)

2009-10-12 @ 21:41:51
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Mimmi & Bamse

Okej :) Blir roligt att följa er blogg :)

2009-10-13 @ 13:27:39
URL: http://tramsebamse.blogg.se/
Postat av: Cissy

Hej på er :)

Här sitter jag och väntar på nya bilder från er hihi. Kanske ska sluta uppdatera min blogg och försöka mig på en utpressning. Om ni inte uppdaterar så uppdaterar inte jag ;) Nä då, förstår att man kan ha mycket och göra...känner igen det. Går lite långt mellan mina uppdateringar men ska försöka bättra mig.

Hoppas allt är bra med er och att grabbarna fortfarande trivs tillsammans.

Kram Cissy och Nixo

2009-10-14 @ 21:14:43
URL: http://nixo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0