Våren definitivt på väg!

Ja våren är verkligen på intågande om än att det tar sin tid att
smälta bort all snön.  Se bara på dessa bilder.









Vi har fortfarande snön kvar, men här och var har det smält undan.
Klart.. det kommer ju snö fortfarande men vi hoppas att det är
bara tillfälligt.

Idag har vi åkt till Frostavallen och promenerat.






Yzer: Ni anar inte hur uuuuuuuunderbart det är idag!!! Häääärligt!!!



Mmmmmm vi får hålla med om att det är underbart att känna solens
värme trots att vi gillar kylan... härligt när det börjar krypa fram grönska
under snön!




Sååå nu är vi hemma igen! Det har verkligen varit skönt att ta promenad
och sniffa runt i det vackra vårvädret.



Atlas: Här är en bild på mig förra helgen när jag försökte leka med Yzer.
Tror ni han ville leka me mig!!! nääääääää..... han ville bara ligga och
slappa... så vad gjorde jag då?.. jooo se nedan..



Atlas: jag lekte med lillmatte istället!!!!


Atlas: Snaaaaart närmar sig min födelsedag!!! Weeeeeeee....
Kan knappt bärga mig till onsdag... kan det inte vara onsdag idag!!
Please!!!... onsdag! onsdag! ....

Yzer: Hörredudu Atlas!! Hiiiadeeeij! Det hjälper inte att skynda på
dagarna... du får snällt vänta till onsdag..

Atlas: *suck*... ooookej... men ....

Yzer: Inga men!

Atlas: jajajaja... jag ska cooola ner mig...


Innan vi avslutar för idag så vill matte gärna säga en sak till er alla
som läser vår bloggsida. Som ni vet är det ju Melodifestivalen ikväll!!
Förra melodifestivalen, som var i Örebro, så sände de för första gången
via SVT play på teckenspråk. Det är verkligen en fröjd att se det
vackra språket och det är minsann och dar på tiden att det även
visas på teckenspråket. Vi håller med henne.

Tyvärr missade matte förra gången men fick veta av sina kollegor samt när
hon var i Örebro på konferens om Språklagen så tog dom upp om detta
och att det skulle visas igen nu  idag på Melodifestivalen. Synd att det
inte har spridit sig för detta hade matte gärnat velat se men!! Det kommer
ju idag sååååå gå in på www.svtplay.se och hämta upp länken Melodifestivalen. 
Det är verkligen värt att titta på det vackra språket, så missa inte detta.


Voff!! Atlas o Yzer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0