Melodifestivalen från igår

Hej på er alla. Idag blir det inga bilder. Det kommer istället på onsdag
när jag, Atlas, fyller år.

Varför inga bilder är för att matte vill ta upp en sak. Igår var det ju
Melodifestivalen som ni alla vet. Tidigare skrev ju matte om att detta
sändes för första gången i Örebro och igår var det dax igen med
Melodifestivalen på teckenspråk. På tiden! Men i vilket fall som
helt så skulle ni ha missat detta så kan ni gå in på
Melodifesivalen på teckenspråk . Det är verkligen sevärt att se
sångerna på teckenspråket.

Matte och husse tittade som vanligt på tv samt hade bärbara datorn
på och kopplade in länken till Melodifestivalen - teckenspråk.

Ni skulla ha sett matte! Hon tyckte det var helt otroligt att se detta
och fick tårar i ögonen när Anna Bergendahls låt framfördes. Innebörden
var så stark att det ryste på henne och hon fick tårar i ögonen samt
att hon även lyssnade från tv´n. Allt som framfördes på teckenspråk
var helt underbart! 

Ni kan nog gissar vilken favorit husse och matte hade..*voff*. Jaaa..
Anna Bergendahls låt.

Ni som missade sångerna på teckenspråk gå in och kolla på länken
Melodifestivalen på teckenspråk!

Atlas och Yzer


Kommentarer
Postat av: Marina

Bra att även döva kan veta vad låtarna handlar om.

på hundkursen jag går med Hector är det en Samojed med, då brukar jag tänka på er. Det är första gången jag ser en i verkligheten! Jätte fin och stor.

Ha en bra kväll. :D

2010-03-14 @ 21:45:24
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0