Sveriges Nationaldag

Hej på Er! Det är visst nationaldag idag!!! Tydligen firar
man Sverige Nationaldag idag med flaggor som man viftar med
här och var. Men vad gör man en sån här dag? Vi hundar
bryr ju inte så mycket om detta för vi känner inte till sånt
i vår värld. Så vad gjorde vi idag istället??? Joooo!

Vi drog husse med trehjulingen! Det ni! Och det var
skiiiiitkul!!! Och den här gången lyckades matte ta några
bilder på oss som är någorlunda hyfsat. Se bara här:





Tjohooooo vad kul!!! Titta vad vi kan !! Det niiii....




Hmmmm lite jobbigt uppförsbacke. Men det gick!!!



Huss och matte tyckte vi var uuuurduktiga!!! Fick lite gott för att vi var
så duktiga. Och när vi kom hem, vi hade inte så långt att gå hem,
så tyckte både huss och matte att vi kunde vara ute i trädgården en
stund. Annars brukar vi vara i uterummet eller i hundrastgården.
Alltid kul med lite omväxling.




Atlas: Yzer.. lek med mig!! Snälla lek med mig....

Yzer: näää vill lukta på blommorna och sedan sätta mig ner och njuta
av dofterna omkring mig...

Atlas: ääähhhh kom igen va! Du är ju som tjuren Ferdinand!!



Yzer: Må så vara, men här finns ingen korkek så jag kan omöjligen vara
som tjuren Ferdinand.



Yzer: Ååååhhhh! Nu börjar han igen! Kan man inte ligga här i lugn, ro och
bara njuuuuuuuuuuuuuuuuta av grönskan och värmen. Är det för mycket
begärt Atlas!!!




Atlas: Jepp!! Här ska leeekas!!! hehehe tjohooooooooooo




Yzer: Suck.... om jag stänger mina ögon så kanske jag inte ser och
hör Atlas .... nope det gick inte...



Atlas: tjohooooo detta är livet! att leka och busa... och vara ute i det
gröna. Synd bara att vi måste vara fastkopplat.



Atlas: Kom igen matte! Kasta bollen till mig.. jag är duktigt på att fånga
bollen serrruuuu....



Yzer: Ge hit bollen!  Nu får du ta det litta lugnt! Koppla av och var lite lugn.
Du är ju som matte! Ska alltid fara omkring och hitta på något.





Atlas: jajajaja.. jag ska.. är du nöjd nu? mmmm gott att tugga lite.


Jahaa... det var våran dag det. Tycker att husse ska tänka starkt på att
sätta upp staket så att vi kan springa lite fritt här hemma. Men förstår
att det kommer ta sin lilla tid är ju annat som oxå måste fixas tydligen.

Nästa gång vi är här inne så blir det kanske inte bilder på oss. Mattes
systerson ska ta studenten den 10 juni. Då kommer nog lite bilder
på honom. En stor dag för systersonen. Ska bli intressant att se vad
en student är för något...*voff*

Vi höres! Var rädda om er där ute!

*voff voff*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0