Nyårsdagen 2010

Ja... nu är det ett nytt år som är på intågande. Lika kallt som igår upp
mot lite mer än 11 minusgrader. Vi gillar detta skarpt, dock ej husse och matte.

Tydligen var många på fest igår. Vi var i alla fall ensamma hemma med husse
och matte.

Både matte och husse gjorde så att de fick det trevligt genom att göra det
mysigt hemma.

Innan kvällen, igår, var vi och promenerade bakom vårt hus in i skogen. I snåriga
skogen och matte stönade och pustade hela tiden. Tror hon var nervös att inte
komma fram åter igen till stigen, då husse lurade ut henne på "okänd" mark..hehehe.
Husse sa till matte "du sa ju själv att vi skulle ut på äventyr"..*skratt*.
Vi var ute i gott och väl i en timme.

När de kom hem började de fixa maten och vi fick oxå extra gott idag.

Sedan började matte göra iordning, se nedan bilder:




Som ni ser så försökte de ha det mysigt på sitt sätt.



Både husse och matte tyckte maten var jättegod som de hade fixat.

De hade fått receptet av mattes mamma som i sin tur fick det av sin vännina.

Fläskfilé (Anitas)

 

    Fläskfilén skivas o lägges i en gryta

 

    1 dl soya

    1 dl sweet chilesås, mango/annanas

    3 dl vispgrädde

    4 dl creme fraich

    blandas  o hälls över köttet.

 

    In i ugnen på 170 gr i ca 2 timmar   

 

 

    Smaklig måltid!


De hittade endast sweet chilesås med mango och så köpte de annanas
i burk istället som de la i grytan. Kan säga att det luktade sååå gott
inne i huset.

Därefter lite efterrätt, inget märkvärdigt. Glass med persika och lite visp-
grädde på toppen. Och lite annat gott som ni ser på bilden.



Medan de satt och åt, vi hade redan ätit, så tittade vi på en naturfilm om
vargar i Amerika.

Myyyycket intressant!






Husse och matte tyckte det såg komiskt ut att vi var så intresserade.
De har aldrig sett oss titta så framför tv´n. Men för sjuttsingen husse
och matte!!! De är ju vargar! Vi är ju besläktade med dem juuuhhh...




Mmmmmm...... tänk! ... vara där ute i så mycket snöööö och i det fria!
Det ser så himla härligt ut!!!



Seee så mysigt vi har det jag, Atlas, och matte.

Sedan närmade sig tolvslaget och man hör smällar här och var.



Yzer: Ooooj som de smäller!!... oooo.. titta där!.. nej där... eller ..
De smäller här och var så jag hinner inte se vilket håll jag ska titta på.
Synd att Atlas inte ville vara ute med oss och fira.

Ja, jag Atlas, vägrade gå ut. Jag gillar inte när det smäller. Hur än matte
försökte locka mig ut så vägrade jag. Jag stannade inne tills smällarna
lugnat ner sig så att jag och matte kunde gå ut igen då jag behövde
komma ut och uträtta mina behov.






Tänk... idag är det så tyst. Kan knappt tror att det var mycket smällar
igår. Jaha... 1 januari 2010 idag. Ja.. det ska bli ett intressant år.

Nu på morgonen åt inte vi alls vår hundmat och det bekymrade matte jättemycket.
Hon blir alltid fundersam när vi inte äter. Speciellt jag, Yzer, som är mycket
glad för maten. Vi kommer äta ikväll. Det har ju varit så mycket inatt juuuhh...

Ha en god fortsättning ni alla!

Atlas och Yzer




Kommentarer
Postat av: Marina

Vilken tur att inte rädslan för smällare har smittat av sig till den andra hunden, det gör ju det annars väldigt lätt! Det var mycket godsaker över nyår...precis som det ska vara!

Ha en bra kväll.

2010-01-01 @ 17:55:58
URL: http://gallerigavelin.blogg.se/
Postat av: Cissy

God fortsättning till er med :)

Jag fyllde år igår, den 1/1 alltså :) Det är sambon som är mästerfotograf här hemma, sen försöker jag mig på det ibland haha!!

Skönt att det gick bra för er också på nyår. Vi ses på tisdag, Christina sa att ni skulle komma ner då :) Kram

2010-01-02 @ 11:34:36
URL: http://nixo.blogg.se/
Postat av: Linda & Azi

Verkar som ni har haft en mysig nyår :) Ja, man lär känna sin hund och vet hur man ska se skilland, lite viktigt ;)



2010-01-02 @ 13:35:11
URL: http://astirazalea.blogg.se/
Postat av: emma

tack desamma ! :)

2010-01-03 @ 11:16:34
URL: http://elsahedlund.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Jag har också hört att två hanar går bättre ihop än två tikar. Sen håller jag också med alla som skrivit att det är man själv som känner sin hund bäst, om den är mogen eller inte oavsett ålder :)!

2010-01-03 @ 13:50:05
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/
Postat av: Patricia & Elwiz

Absolut :D! Fast jag räknas nog inte som en van hundägare än tror jag :P!

2010-01-03 @ 15:42:17
URL: http://elwizdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0