I det kalla vinter vädret!

Hej hej hej!!! Nu kommer det äntligen lite bilder på oss. Vi vill inte skälla
på matte då vi vet att hon är så trött om kvällarna när hon kommer hem.
Hon till och med pluggar på distans, som ni vet. Därför är hon så trött.
Vi kan berätta att hittills har hon lyckats med alla de moment hon ska göra.
Nu håller vi tummarna att det blir så nästa år oxå.

Men! Nu till oss. Matte fyllde år i förrgår och fick en systemkamera av husse.
Hon bara älskar det och har tagit massor av kort. Dock inte på oss hela tiden.
Här kommer det lite bilder av oss och det kommer lite mer innan årets slut.

Tänk nu på att matte är nybörjare med sin nya systemkamera så ha överseende!
Vi tycker ialla fall att hon har tagit jättebra bilder.



Atlas: Tjeeeena!!! Läget?



Yzer: *gäääääääsp*.. ooohhh får man verkligen vara så här trött????
Matte har smittat mig!



Hmmm dem här sitter lite väl högt för oss för att vi ska kunna äta upp
dem... attans oxå!



Här är vi och promenerar på vår favoritställe. Lätt för oss att gå här men
inte för husse och matte..*hihihi*. De får riktig plumsa fram i snön.



Det är så häääääärligt det här!!! Vi bara äääääälskar snön!





Yzer: Här är det bäst att gå försiktigt över. Har fastnat här en gång,
därför vet jag att man ska gå försiktigt över.



Yzer: Hej hååå , hej håååå.. vad härligt de´ är att gå i snön.. hej hååå..





Atlas: Tiiittuuuuut ..hihihi... där skrämde jag både husse och matte...




Mmmmmm är det inte vackert?????? Detta har matte tagit utanför vårt
hus. (kväll)



Artis: Höööreniii killar! Jag vill oxå vara med på ett hörn. Tillhör ju även
er. Eller? för ni är väl min familj nu???



Artis: Jag vill så gääärna komma in i huset men! Stört omöjligt eftersom
matte är allergisk mot mig. Alltså inte mig personligen utan för att jag
är en katt. Tycker jag är jättesynd för jag gillar dem båda. Atlas och
Yzer?? jajaja.... dem blir ju bara hispiga när dem ser mig..hihihi



Nu närmar sig julen med stormsteg. Bara 2 dagar till. Undrar om den
riktiga tomten kommer? För att Tomten ska hitta oss så har den lilla
krabaten fått vara ute för att ge en vink till Tomten att vi finns här.
VA?? ... vad säger ni?? vadddåå? tror ni intepå tomten?? äääähhh lägg av!
Klart Tomten finns!



Ännu en vacker bild utanför vårt hus. Detta är taget tidigt tidigt på
morgonen.



Kronetorpsmölla. Matte tog den här bilden från bilen. Nej.. hon körde
inte, husse körde. Vi tyckte hon fick en bra bild på Kronetorpsmöllan
i farten och genom bilrutan. På väg hem efter att hämtat den nya soffan
och soffbordet.



Här är den nya soffan och soffbordet. Visst är den fin??!!! Dem andra
var så himla sliten och gjort sitt. Förra soffan var nog totalt över 20
år gammalt, slitet och stoppningen trängde sig ut. Det var dax för en ny.
Detta beställdes i början av november och kom inte förrän nu. Lagom till
jul.



Japp ni ser rätt! När vi vaknade i morse såg vi att det var minus 22,6 grader.
Tur att husse och matte såg till att jag, Artis, fick vara inne i pannrummet
för att inte frysa ihjäl. Lite varmare där. Hade dock velat vara inne hos
husse och matte samt killarna men....

Husse och matte kom inte iväg till jobbet. Bilen startade inte. De ska kolla
upp varför men det är för kallt fortfarande. Ligger fortfarande på 22 grader
minus.

Därför kunde matte vara inne idag, bloggen, och fixa lite information om oss. Vi har
haft det jättebra förutom att jag, Atlas, fick en allergisk reaktion av något
när vi var i skogen en dag. Detta hände i november. Fick massor av sprutor.
Gick snabbt över. Husse och matte var jätteorolig över mig. Annars har
det rullat på. Promenerat, busat, ätit och försökt leka med Artis.

Artis: Jag bara älskar utelivet men är så glad att jag slapp vara ute i natt.
Trivs här och har varit här nu i 3 månader. Är glad att jag har adopterat
killarnas husse och matte.

Japp .. det var allt för den här gången. Matte har faktiskt lovat att det
ska komma fler bilder innan året slut. Och då från julen och nyåret. Så..


Vi återkommer!

Atlas, Yzer och Artis.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0