Hemma hos Yzer

Idag åkte vi hem till Yzers husse och matte.  Det var en fin dag idag jämfört
med igår som bara regnade och regnade..*suck*. Men idag var det verkligen fint.

När vi kom fram blev Yzer så glad så glad att få se husse, matte och töserna. Pågen
deras var inte hemma så han missade Yzer idag. När vi väl var framme släppte dom oss
lösa och weeeeeee vad härligt det var att få springa omkring. Nästan som om man vill
sparka benen i luften av glädje, som hästarna gör. Ja ni kan nog ser er det framför er.

Vi var ute en stund och både Yzers husse och matte och min matte och husse snackade
lite. De berättade för varandra hur vi var och de verkade ha roligt tillsammans när de
berättade lite historier om oss när vi var små. Därefter gick vi in i huset. Vatten hade
vi båda fått redan och nu satt dom och fikade lite och snackade litta till. Spännande
att se hur Yzer har i sitt hem. Vi var där nog i över två timmar innan vi åkte hem igen.

Tror ni att Yzer stannade kvar? Nope.. han kommer fr o m idag stanna hos oss för gott,
skiiiiiiitkul weeeeeeeee. Samtidigt vet Yzers husse och matte att
de är alltid välkomna till oss för att hälsa på Yzer och barnen med förstås.
Tror vi kommer och hälsar på dem med.

Här kommer några bilder som matte tog.












Nu vill Yzer säga några ord.

Yzer: Husse och matte samt barna. Jag kommer sakna er jättemycket!
Ni kommer alltid finnas i mitt hjärta, glöm aldrig det. Jag är glad att ni noga
övervägde om jag skulle stanna för gott hos Atlas husse och matte. Jag
känner mig trygg hos dem och det är kul att ha sällskap. Samt lite bus då
och då..*skratt voff*. Sedan vet jag att ni är välkomna hos oss och det
känns skönt tycker jag. Men tyst nu Atlas!!! Jag vill först prata färdigt så
att matte kan skriva vad jag ska säga.. du ska få säga något sen. Tänk på
att jag är äldre ! *voff* *blink*. hmmm var var jag nu någonstans. Joo...
tack för tiden jag har varit hos er och som jag sa nyss jag kommer aldrig
glömma er. kram kram.. jaja Atlas nu får du säga några ord...*voff*

Atlas: Änteeeeligen min tur!! *voff*. Till Yzers husse och matte samt barna.
Tack för att ni gav mig ny kompis. Även om jag busar mycket och trissar upp
min morbror (som han faktiskt är) så har jag väldigt stor respekt för honom.
Men, jag tycket det är härligt att få sällskap om dagarna även om det blir
lite bråk mellan oss..*hihi*. Men .. tack för att ni tror på oss och att vi kan
ha Yzer här. Vi ses snart! Nu ska jag busa med Yzer!!!!

Ja.. så fr o m 2009-09-06 har Yzer flyttat hem till oss för gott. Det kommer
bli många äventyr och vi kommer ändra bilden här på bloggen så att det blir
vi båda på bilden. Kanske kommer vi få lite bilder på Yzer när han var liten
så ni får lite hum hur han var som liten. Kuuuul i så fall.

*Gäääsp* nu ska vi sova en liten stund innan det blir lite kvällsbus. Har
varit en spännande dag. Välkommen Yzer!

*zzzzZZZZZzzz*

Kommentarer
Postat av: Christina

Underbart att det löst sig och att ni kommer överens pojkar. Jag skickar via vanliga mailen en bild på Yzer som liten tillsammans med Tootsie (Sw. Proud Mary) som var lite lektant åt honom när han var liten. Hon bor numera hos min mamma och bror tillsammans med Dolly (Sw. Nights In White Satin), Tootsie fyllde 12 förra veckan och Dolly blir 14 i januari!

2009-09-06 @ 19:20:14
URL: http://www.swedsams.se
Postat av: Cissy

Grattis till Atlas och Yzer för att de har funnit varandra :) Ni kommer få ett toppenliv ihop!

Ser fram emot att får höra vad grabbarna bus hittar på ihop :)

Kram från mig och Nixo.

(Som idag fick en etta på utställningen och i unghundsklassen blev placerad som 4:a, men vi var nöjda med att han fick en etta. Detaljer kommer på bloggen så fort jag får bilderna :))

2009-09-06 @ 19:37:22
URL: http://nixo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh, vad det var roligt att träffa er idag! Fantastiskt att se hur Yzer redan är er hund. Det syns så tydligt att han trivs med er och jag är så oerhört glad för det!! KRAMAR från Malin

2009-09-06 @ 21:02:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0