Midsommarafton 2009

I år blev det på samma ställe som förra året. I väntan på att åka iväg var jag ute
och kopplade av. Medan jag sitter och väntar på att husse och matte ska bli klara
ser jag något spännande.  "Mmmmm om man skulle......" (slickar sig runt munnen)...
"näää inte värt".. ja ni får gissa er fram vad som gjorde mig sugen...*hehehe*


Ja midsommarafton ter sig verkligen mystiskt för som ni ser så dansar dom kring
midsommarstången!!! Är det inte märkligt säg?? Och inte nog med det! Dom dansar
om grodorna... jaja verkligen konstigt... Tyvärr hann inte husse ta bilderna när dom
dansade omkring som små grodor.





Sedan äter dom mycket sill och potäter plus massa annat. Till efterrätt är det jordgubbar
med grädde och det ser verkligen smaskigt ut. På midsommar träffas tydligen många
vänner och har det mycket trevligt.


Se så mysigt dem har. De han precis in i tältet innan det öste ner och det åskade
också.  Huuujedamej!!! Jag gillar inte åskan!!.


Det plockas blommor och man gör en krans som man sätter på håret också .
Samt att tjejer ska plocka 7 olika sorters blommor i tystnad och sedan inte säga
något på hela kvällen när man har plockat färdigt. Sedan ska man tydligen stoppa det
under huvudkuden och då drömmer man om den mannen som man kommer att träffa. 
Är dom  inte konstiga säg!!!




Husse och Matte hade trevligt den dagen men jag hade velat vara med andra hundar
och busa med dom men det fanns inga. Tur att Husse och matte var ute och gick med
mig ofta så jag kunde vara ifred med dom själva. Vi kom hem två på natten och vi var
sååå trötta men nöjda. Det var den midsommaren.

Snart har husse och matte semester och det ska bli härligt att vara med dom i heeeela
fyra veckor och en resa upp till Dalarna. Husses barn kommer även vara med oss i fyra
veckor. Här ska busas! Berättar mer sen.


Kommentarer
Postat av: Cissy

Kan det ha varit grädden till jordgubbarna som gjorde Atlas lite sugen....eller en katt...fast den hade det varit värt att springa efter ;)

Ser ut som att ni hade en härlig midsommar, synd med regn och åska. Oroar det Atlas mycket med åskan? Hur gick det på nyårsafton? Nixo verkar inte ens höra att det åskar...men han skyller ju alltid på dålig hörsel haha!!

Ha en härlig semester :)

2009-06-30 @ 12:20:44
URL: http://nixo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0