På väg hemåt från Orsa camping



Jaaa då var vi i väg. Vi stack vid åtta tiden i morse. Barna sov i bilen som vanligt
en stund. Efter sisådär 2-3 timmar så rastade vi en kort stund. Matte
njuter av naturen och tycker att vi svenskar ska vara stolta över vårt vackra
land för det är helt underbart att se vilken fin natur vi har. Både husse och
matte skrattar ibland åt de skyltnamn de ser när de kommer till vissa byar.
De undrar vad de får namnen ifrån och vem som har hittat på dem. Vi körde
väg 26 mot Mariestad. Första riktiga rastplats blev Prästbäcksrasta. Där åt vi lite mat och
passade på att sträcka på våra ben. Lite bilder från rastplatsen nedan.
Detta betyder att vi är i Värmland.








Vårt mål var just att köra mot Jönköping så vi har kört genom Filipstad,Kristine-
hamn, Mariestad m m. Och under bilresan kom vi till Göta kanal. Där fick vi stanna för
bron som skulle upp så att de som seglade kunde åka förbi. Se nedan bilder från
Göta kanal. Kanske inte det bästa bilder men ni ser lite granna.





Här ser ni ett av båten som kom igenom.

Nästa rastplats vi åt på var strax innan Jönköping. Risbro platsen. Myckert vackert där oxå
som ni ser här på bilderna. Ni kommer även se mig när jag själv får i mig lite vatten.











Det har varit övervägande sol och mycket lite regn. Härligt ute, varmt och gött. Visserligen
har det blåst mer ner mot Småland. Vi rastade par ställen till men matte tog inga kort där.



Lillhusse har hemlängtan och kollar hur långt det är kvar..... lite blåsigt kanske hehe.....

Var tror ni att övernattningen blev den här gången? Gissa 3 ggr!

Hmmm där gissade ni fel.... För ingen av er trodde väl att husse skulle köra
från Orsa och ända hem till Skåne i 12 timmar totalt?

Jooo se det gjorde han! Husse kunde inte låta bli att köra ända hem. Så...
Vi är hemma!!!!! Skönt att vara hemma. Men matte hade
velat övernatta en plats till för hon vet vad som väntar här hemma..*hihi*
M Å L N I N G E N av huset..*skratt*. Jag är helt slut och ni undrar säkert varför.
Jooo... jag har fått så mycket dofter pga att de hade öppnat bilfönsterna från Mora
och ända hem. Så jag är helt slutkörd och ska nu vila hos min husse.

Men! en sak måste jag  bara säga .. jag har tyckt det har varit jättespännande att vara
utanför Skånes gränser. Bara resan hem har vi farit från Dalarna till Värmland, Västra
Götaland, Småland och hem till Skåne. Jag kommer att drömma sååååååååå gott.

Barna rusade naturligtvis in och spelade dator. Matte har fortfarande lite feber men
skriver det sista för mig ikväll så att hon kan koppla av nu resten av kvällen.

*ZZzzzzz* *skönt att vara hemma, voff*

Kommentarer
Postat av: Petra B

Förstår att ni haft en härlig semester!

2009-07-17 @ 21:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0