Promenad ute i Fulltofta strövområde

I natt sov vi gott. Både jag och Yzer var jäääättetrötta. Vi vaknade
tidigt idag kl 5. Husse gick ut med oss och sedan sov husse och matte
en stund till. Vad vi gjorde.. hihi.. det vet inte husse och matte. Men
vi låg vars en hörna när de vaknade igen.

Både husse och matte tycker jag har blivit lugnare sedan Yzer kom. Jag
har mer respekt för Yzer sedan igår. Ni undrar varför. Jooo... det ska jag
berätta. Jag är ju ung och vill hela tiden leka men Yzer säger ifrån på skarpen
när det blir för bra.
Det är bra att Yzer säger ifrån men!!! Jag kan inte låta bli att testa honom
ändå...*hihihi*

Vad gjorde vi idag?? Jooo... vi  stack till Fulltofta strövområde.  Där promenerade
vi i över en timme. Både husse och matte tänkte att Yzer kanske måste ta det
lugnt eftersom han behöver gå ner lite i vikt. Men gissa vem som var tröttast!!?? *skratt*
Joooo det var matte. *hihihi* Yzer fick dra i henne för att hon skulle hinna
gå med honom. *hihi* Där gick matte och husse bet på min morbror. Bra morbror!!!

Det var verkligen härligt att promenera där. Sedan tog vi lugnt. Senare på kvällen gick
vi ytterligare en runda till men då hemma i skogen. Där blev det bara en halvtimme.

Det ser ut som om att Yzer kommer stanna denna veckan ut. Kuuuuul!!! Härligt att ha
en kompis. Jag har kanske blivit lugnare men skenet kan bedra..*blink hihihi*

Här några bilder från Fulltofta strövområde.



Yzer: "kom igen nu vaaaaa!!!" Atlas: *hihhi* är matte långsam?



Yzer, kollar in i buskarna: "Här verkar det ju heeelmysigt!!!"
Atlas: "var... var.. var???"



Här kom vi fram till en liten sjö. Då hade vi gått i gott och väl en halvtimme.
Skönt med en liten kort paus.



Vi såg det här konstiga trädet. Dem andra träden stod raka men inte den här.
Tror att trädet suktar efter sjön.

Sedan promenerade vi en havltimme till.



Yzer: "mmmmm... gott med vatten!!!



Atlas: Är du färdig nu Yzer??? Så kan vi gå den sista biten till bilen. Kom nu!



Yzer: "jajaja... vänta.. en liiiiiten paus bara. Sen kommer jag."
Atlas: "Okej.. då väntar jag"

Både matte och husse var jättenöjda med oss idag. Vi båda gick fint bredvid
matte och husse. Jag hade husse och matte gick med Yzer. Matte tyckte
det var himmelriket att gå med Yzer och jag förstår henne. Jag är ju på
hugget hela tiden och då får matte problem med sin värk. Här slapp hon göra
det med Yzer så hon var ialla fall helnöjd.

Nu resten av kvällen blir det väl lite bus och lite relax. Ha det gott. I morgon
ska husse eventuellt åka luftballong och då ska vi hänga med och kolla läget.
Berättar mer i morgon om det blev luftballong och blev det det så kommer
det bilder på detta.

Ha det gott ni alla och tar hand om er.

ps.... Yzer vill göra en hälsning:  "Husse och matte ... jag saknar er och tänker på
er. Jag har inte glömt er!"

Kommentarer
Postat av: Cissy

Härligt att det går bra med grabbarna :)

Är så himla roligt att gå in och läsa er blogg :)



Kram på er alla!

2009-08-31 @ 10:32:33
URL: http://nixo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0