Glad Påsk!

Den här helgen har jag fått uppleva vad en riktig påsk är. Här äts det mycket ägg
och barna får påskägg med godis !!!.Tror ni jag fick påskägg med hundgodis i..
nääää då.. den lyxen fick jag inte *snyft*, fick bara sitta och titta med bedjande ögon
att här finns minsann en till som oxå vill ha.


Under påsken  träffar man tydligen nära och kära där man  helt enkelt umgås
tillsammans.  Påskafton var vi hos mattes föräldrar på deras camingplats och
där var även mattes lillebror samt mattes syster med sin familj.


Chippen var med oxå men som vanligt ville han inte leka med mig. Jag som
är så snäll och gooooer. Men Chippen köper inte det.  Men träffade en annan
hund och där kunde jag leka lite men fick rättelse från tiken. Tiken sa i från
hela tiden för att markera mig att nu var det bra. Är jag så jobbig?

Efter påskmaten gick både jag, husse och matte med mattes syster med
sina barn samt Chippen ner till vattnet och lekte lite. Hääärligt! Husse kastade
pinne så jag fick gå ut i vattnet. Som ni ser så doppar jag mig inte helt och hållet
men går mycket längre ut än innan...*stolt*

Annars nu dessa 4 dagar har jag med husse och matte varit hemma samt
så har vi promenerat jättemycket. Det gillar jag skarpt!  Husse har fixat taket
nu till uterummet. Taket behövdes byta ut eftersom det andra taket var det hål i
och det regnade in.  Inte så roligt att sitta där när det regnar in..*bbrrr*.
Nästa år ska husse sätta in fönster. Varför nästa år? Jo  husse och matte ska
måla om huset och förrådet i år så då hinner dem tydligen inte mer. Det är
deras projekt för i år samt att få ordning i trädgården.  Ni tror säkerligen att
trädgården ser åt helskotta ut så gör den inte det men dom vill få det ännu finare.


Här  är några bilder från helgen.





*tjoooohooooooo* Nu är jag friiiiiiiii



*hmmmm* här var det intressant doft.. bäst att kolla lite nämre...



Nu sticker jag!!!


Nu avslutar jag med att jag hoppas att alla har haft en mycket trevlig påsk
för det har jag haft! GLAD PÅSK! *VOFF VOFF* Och Glad Påsk till mina syskon
samt till min uppfödare!!


Kommentarer
Postat av: Cissy

Åh vilken trevlig påsk ni verkar ha haft!!

Glad påsk till er med :) Nixo har fått spåra för första gången i sitt liv, gick jättebra. Har även blivit en hel del långpromenader, men eftersom han är en rymling så får han numera gå i långlina tills han lyder på inkallning ;)

Mvh Cissy och Nixo

2009-04-13 @ 12:01:38
URL: http://nixo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Cissy: Hej Kul att spårningen fungerar jättebra!! Atlas har även lite problem med inkallning men än så länge har han inte rymt. Ha en fortsatt trevlig påsk helg

2009-04-13 @ 12:11:00
Postat av: Elisabeth

Ni ser ut att haft en jättemysig påsk! Måste vara drömläge för dig Atlas att bo med naturen runt hörnet! Många kramar - & hälsa matte!

2009-04-16 @ 20:18:47
Postat av: Anonym

Elisabeth: tack.. ja vi hade det jättemysigt.. och tack för att du hälsar mig.. om du menar mig matte och inte husse...ler kram

2009-04-16 @ 20:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0